BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 1 December 2011

McDeE.......

time: 2:12AM.. 
location: mcdee tiram,jb... 
date: 2nd DEC 2011... 

sampai je Mcdee hujan lebat... nk balik but hujan tak henti2.. abis basah baju... ngantok takyah cakap ar kan memang dah tahap maximum..time tu dgn si dia... hope dapat slalu hangout dengan after this... skrg tinggal 1 bulan je dah nak start sem... hurrmmm... sadis sungguh... anyway LOVE HIM so MUCH ....(n_n)...


-C-K-M-

Wednesday, 16 November 2011

PunCa SukA kAt SubJecT SEJARAH....

isu yg tidak di sangkalkan... ramai student xsuke subject sejarah time skolah menengah... ade yg fail.. ade yg bangge dgn result sendiri... but ade ramai jugak yg suke kat subjct sejarah ni...  punca2 student xsuke kat sub.sejarah sbb malas nk bace, cikgu ajar lambat, xminat, buang mase,  and ''boringgg" kate orang....

Kejadian berlaku pada awal tahun 2005..waktu ni aku form 1.. aku new student at satu sekolah and agak femes gak la (prasan) haha... smue org ashik kejar tnye name la, tinggal mane la, dulu skola mane la... mula2 mmg jwb, tapi lama2 naik bosan and aku just ''smile'' je kat dorang sambil tunjuk tande name kat tudung... actually aku daftar masuk lambat sikit... and tetibe da kena ''PEPERIKSAAN AWAL TAHUN'' then mcm biase la aku jwb soklan time exam... da la study last minute... mane nak masok... da la baru form 1... then after beberape minggu dpt la kertas exam dri cikgu and dpt markah,,, alhamdulillah semue subject aku credit.. 


but alamakkk.... time sejarah.. aku pelik nape semue budak dah dpt markah aku xdpt lagi.. then tetibe ckgu JAMILAH pon dtg kat meja aku... tetibe soh aku diri and angkat tangan... bole plak die tnye aku ''awk tahu kenape awk kena berdiri??" aku pon geleng la kpale... then smue student jwb ''sbb awk gagal kertas sejarah... sraaaappppp....!! tngan aku dirotan... mmg sedap.... aku cube explain kat ckgu yg aku bru je msok skola... stdy pon x sejarah.. ape pon aku xtau.. but ckgu uh wat donno je.. sejak hari tu aku berazam nk bls dendam nk dptkan ''A'' stiap kali sub.sejarah....and alhamdulillah sampai la ''SPM'' subject sejarah la yg paling aku suka n dpt result yg cemerlang...pape pon thanks at ckgu JAMILAH aku tu... sbb die la aku suke kat sejarah.... smpai la sekarang....(~_~)

-C-K-M-

lyRic of -StAr BaNeFiRe-

Believe in Me, 
AnD U wiLl sEe,
tHat iM uR sTaR,
ShiNning oN uR wAy...

ThE dArK is TruE,
ThE dEepLeSs niGhT,
AnD I wiLL bE uR LiGhT..

ForEvEr tHerE,
To HoLd Ur HaNd,
EveN tiLL thE eNd...
ThE DaRk Is TruE, ThE DeEpLeSs NigHt,
AnD I wiLL bE uR LighT..


corus:
It's No MatTer wHerE U ArE,
ForEvEr I wiLL bE UR STAR...
BeLieVe iN Me AnD U wiLL sEe,
ThAt U cAn fLy, If U feLL fReE... 


lyric by REDZUAN...my best cousin everrr... he gave this lyric and ask me to sing and remind it...(so sweet)....(n_<).. until now whenever we meet, we will sing it together..  
-C-K-M- 

Message penting dari kawan facebook....??

siang tadi macam biase bile dah bosan thap max baru la nk bace inbox message kat facebook.... skali tengok makkkk aiii,,,, inbox banyak.... yg agak2 tak penting delete... yg penting reply... then terbukak la satu inbox dari member skolah lama dulu... dia hantar ''eza aku ade masalah, hanya kau je tau bab2 gini...ni no aku 01222222222 contact aku k...n bg no kau kat aku..penting sangat''..... agak terkjut juga ble dpt message gini.... so aku pon tros call die n tanye ape masalah... rupe2 nye................................... die ade masalah family.. die ingat aku kat kl so nk aku tolong die... but aku kat johor bahru.. actually ayah die tu yg buat die tension ashik soh brhenti kerja.. die kate nk gak study same tempat dengan aku.. but family die tak pernah bagi... die ingt nk aku tolong carikkn keja at kl... but ofcoz family die tak bagi jugak... hurrrmmmm... sdih at die... aku cube nk tolong but aku  tak bole... bhaye kalau family tak izinkn ank pergi jaoh... kan ape2 aku plak dipersalahkan... tapi tak sampai hati nak biarkan die dgn masalah die gitu... Tuhan jela yg dpt tolong die... aku sbgai kawan jst dpt nk bg nasihat je n bg die semangat... nk nasihat family die lg tak bole.. silap hari bulan hilang pulak kepale aku...(~_~).. 

smoge family die more open n jgn konkong my best fren gitu...plik sungguh.. tak sangke ade gak parent kat MALAYSIA ni perangai gini... agak2 ape perlu korang perlu buat eak kalau dpt family gini...?? hurrmmm... sadis sungguh.... smoge ALLAH S.W.T bg pertunjuk kat family die..waAllahuallam...

-C-K-M-

Friday, 11 November 2011

Jenis-jenis Kawan Di Malaysia....

Friends 
aRe 
LiKe 
bAlloon
oNce 
yoU 
LeT 
ThEm 
Go
YoU
WiLL
nEvEr
bRinG
ThEm
    BaCk...

Yeah...that right...''we have to appreciate our friendship.. Before we lose them''.. but friend are not forever,,, kekadang manusie boleh berubah,, and kawan ni ade macam2 jenis..10 jenis kawan yg famous kat MALAYSIA

1. kawan yg memang baik hati, xkesah apa2 pon terjadi sanggup buat ape2 sahaja untk kwn die yg penting kawan2 die bahagie die pon bahagie...(so sweet)

2. kawan yg jenis talam 2 muke, depan2 memang baik tapi blakang..fuhhh...kutuk je keje..

3. kawan yg tiada perasaan,kite cakap sepatah die jawab sepatah, jujur, pemurah, kite buat ape2 pon dekat die baling batu ke, tampar ke, campak kuali ke, tapi die just kate "hehehe,,xpe2 da biase da''...(alangkah bahagienye dapat kawan macam ni)

4. kawan yg mule nye berkawan memang baik blake,rapat macam blangkas but at the end jadi musuh ketat..

5. kawan yg jenis memang rapat degan kite,makan same2, jalan same, pergi kelas same2 smue la same2 but satu je yg xbest,,, ble bab blajar kedekut ilmu, ,die je yg nak pandai sorang2,,, and f.y.i ramai type  ni yg popular kat MALAYSIA,,,

6. kawan jarak jaoh..sblum jumpe fuh lamak bukan main janji nak blnje ni la tu la whatever la,,at the end ble jmpe buat2 lupe la pulak..and kdg jnji brape kali nk jumpa tapi sembang je lebih.. 

7. kawan yg suke makan kawan and EVIL tahap jin...(muahahahaa)

8. kawan yg suke rampas bf/gf orang...

9. kawan yg kedekut yg teramat, 50sen pon nk berkire, sampai sanggup mintak hutang yg 50sen tu depan orang ramai...(memang memalukan)

10. kawan yg kaki kencing.. masa nk pinjam duit makkk aiii dia punya baik dgn kita, siap rayu, pujuk... time nk bayar dia hilang plak.. mcm kita plak kena mintak sdekah kat dia... (ini haram xle pakai) 

so just imagine bertape peliknya orang kite...kn bagos if semua orang macam kawan type '1' tu...mmg tak cari lain la..haha.. so choose the right friend ... jgn tersalah pilih sudah. .sbb taknak kwn mkn kwn....hehe..k la bye:)
-C-K-M-

Tuesday, 8 November 2011

Mr Browny...

"Meow...meow.. .meow "...
hurmmmm...sedih2...:( tu la pesanan terakhir my browny(kuching) sebelum die hilangkn diri xbalik2 rumah... nasib baik aku xfaham si browny tu cakap ape... lau x confirm aku teringat2... kucing lari dari rumah ni bkn first time terjadi kat family aku,.. banyak kali da... mmg dasar kucing xmengenang budi ibarat kacang lupekan kulit... sngup tinggalkn tuan... hehehe.... aku rase mybe browny sakit ati dgn aku kot.. sbb asal aku balik je rumah mesti aku buli die la,kaco die la,sampai die tension...hahaha(kejam2)..ape2 pon harap2 dpt kuching baru...leh buli2 lagi... hehehe best3....weeee....

-C-K-M-

HoT TiPs KeJut OrAnG BaNgUn TiDo...!!!.:-p

-TIPS KEJUT BANGUN SUBUH-

Masa subuh mesti ramai yang liat nak bangun kan? haha..yang paling kesian si tukang kejut tu lah..kejut bagai nak rak tapi tak bangun-bangun gak..tapi takpa untuk yang kaki kejut orang tu leh cuba tips ni..

Kalau nak kejutkan orang bangun tidur especially subuh..cam ni antara caranya:


1. Pegang anak jari kiri/kanan sambil tu panggil nama dia perlahan lahan..

2. Sentuh bahu org tidur tu..dan goyangkan perlahan lahan..sambil panggil nama dia…

3. Renjis air kat muka dia…sambil panggil nama dia…

4. Tampar tampar manja pipi dia..sambil panggil nama dia…

5. Tutup kipas/air cond

Tapi kalau still tak ada effect

1. Jerit nama dia kuat kuat…

2. Gigit ibu jari kaki dia..cam antu toyol gigit

3. Simbah air sebaldi…kalau boleh air rendam stokin korang

4. Tarik rambut dia sampai jatuh dari tilam

5. Goyang badan dia kuat2 then jerit gempa bumi! gempabumi! tsunami! tsunami!

6. Jerit api! api! api!

7. Letak kfc ke mcd ke xpun ikan patin masak tempoyak yg baru dibeli sebelah hidung dia..bgi ambik bau sikit

Still tak ada effect gak

1. Pergi kat telinga dia…then sebut man rabbuka! sambil seru nama dia byk kali…

2. Pergi kat dia, baca je surah yaasin!

Tapi kalau still tak ada effect gak…ni je la cara terakhir

1. Panggil je orang masjid/surau untuk uruskan…kerana tuhan lebih menyayanginya...hahaha

ahahhaha...cube la ye jgn xcube tips ni..
-C-K-M-