BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 28 February 2018

Kisah Seram..

Assalamualaikum.. 

Hmmm.. hampir kebanyakkan orang penah alami gangguan atau dengar kisah seram ni.. 
Ada yg takut, ada yg brani, ada yg fobia, ada yg hati kering, ada yg tak percaya, & ada jgk yg taknak dengar langsung.. .

Kisah seram ni mcm one part of my life. .percaya atau tidak since kecik lagi aku dah kena ganguan and bnda2 mistik ni.. pada awalnya mcm biasa budak kecik mana nk heran bnda2 ni.. kadang bila kena depan mata, time tu baru la nak cari mak or akk.. 

Mlm ni nk crita pasal dorm yg aku pnah tingal dulu.. dorm tu baru je siap. .mmg rase lega dpt yg baru punya.. katil baru.. toilet baru..smua la baru.. hehe. .first time aku duduk asrama. .slama ni dgr crita org je, takdela percya mana, sbb ingat bila ramai2 bnda tu tak brani nk ganggu..skrg baru aku percaya. . 



Boleh dikatakan tiap mlm aku la orang last tido.. or slalu terjaga time mlm. . 
Kejadian jadi tahun 2011, pukul 2:45pagi.. 
Aku mcm biasa time tak boleh tido smada main game kat laptop or dgr lagu.. mlm tu aku rase malas nk buka laptop, lagipon smua tngah tido xnk bising bukak locker.. 
aku pon just dgr lagu kat phone.. 

Aku cuba nk tido smbil dgr lagu "Written In The Star" by Eric Turner .. lagu hot tahun tu.. (n_n) .. aku cuba pejamkan mata, then tngah otw nak terlelap aku terdgr bunyi bising sngt, mcm ade org tngah borak.. mcm suara lelaki tngah bincang ape ntah.. stahu aku tu dorm prmpuan bila masa plak ade laki ni.. .aku pon cpt2 la buka headphone aku, try nk dgr.. tapi bila bukak sunyi sepi.. smua dlm bilik still tido. .aku sorang je yg berjaga. .aku taknak fikir pape aku pon dgr la lagu balik, dlm kpala fikir barang kali aku ni brangan je kot sbb tngah mamai. .
Tetiba dgr lagi suara org brcakap, makin lama makin kuat.. mcm betul2 kat sbela katil aku. . fuh.. berpeluh aku time tu.. dah la gelap gelita. .mmg tak pandang kiri kanan, just tngk phone je.. boleh plak dorang pilih port borak sbela katil aku.. shit.. mcm xde org lain je.. hmmm... 

Ada org kata mlm2 jgn dgr lagu time nk tido.. takut terdengar bunyi dari alam yg lagi satu.. aku mmg tak caya pasal tu.. bila kena bnyak kali baru la aku caya. . Takut, tpi smpai skrg aku masih buat lagi.. hehe

Okay smbung balik crita tadi..smbil pegang phone tu aku mula rasa tak sedap hati.. aku buka headphone and tutup smua lagu.. aku pon decide nk pi toilet ambil wuduk.. nk hilangkan rase tu smua & mudah2an lepas solat leh tido. .kebetulan mmg gelap mlm tu.. lampu smua tutup.. aku pakai jalan je buat2 brani.. smpai je toilet aku buka lampu.. aku pon ambil wuduk. .
Tetiba. . ... 
Aku dgr bunyi shower kat toilet paling hujung.. .aku slawat bnyak2 dlm hati.. ishhh...cuak gila. . .pagi2 buta sape la brani nk mandi weii.. pastu takde plak dgr bunyi kasut or tutup pintu ke. .mmg saje je kan nk kacau aku mlm tu. .uwaaaa.  .

Selesai je aku ambil wuduk.. bunyi shower tadi pon stop.. aku pon acah2 la brani nk gi tengok.. satu2 toilet aku tngk . .srappppp... jantung aku rase nk gugur .. smua toilet kering.. apa niiiiii... aku cepat2 balik bilik ...lampu toilet mmg aku biarkan je. .masuk je bilik aku cpt2 solat... pastu cepat2 aku naik katil tido skali dgn sejadah. . .bunyi ape smua aku tak layan. .aku pejam mata kuat2 smbil baca surah2 yg aku tahu.. smpai la aku tertido.. 


Lepas je bnda tu terjadi..  mcm2 plak jadi kat bilik2 lain.. slalu yg kena bilik hujung atau bawah. .ade yg kena possess . .kena kacau.. ketuk2 pintu la.. sejak tu aku tido awal.. kalau mlm nk trjaga aku teruskan je tido. .fuhh.. nasib baik sem 2 pindah luar  ..  duduk rumah sewa... yeahhhh... Alhamdulillah. . 
-C-K-M-

0 comments: