BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 16 November 2011

PunCa SukA kAt SubJecT SEJARAH....

isu yg tidak di sangkalkan... ramai student xsuke subject sejarah time skolah menengah... ade yg fail.. ade yg bangge dgn result sendiri... but ade ramai jugak yg suke kat subjct sejarah ni...  punca2 student xsuke kat sub.sejarah sbb malas nk bace, cikgu ajar lambat, xminat, buang mase,  and ''boringgg" kate orang....

Kejadian berlaku pada awal tahun 2005..waktu ni aku form 1.. aku new student at satu sekolah and agak femes gak la (prasan) haha... smue org ashik kejar tnye name la, tinggal mane la, dulu skola mane la... mula2 mmg jwb, tapi lama2 naik bosan and aku just ''smile'' je kat dorang sambil tunjuk tande name kat tudung... actually aku daftar masuk lambat sikit... and tetibe da kena ''PEPERIKSAAN AWAL TAHUN'' then mcm biase la aku jwb soklan time exam... da la study last minute... mane nak masok... da la baru form 1... then after beberape minggu dpt la kertas exam dri cikgu and dpt markah,,, alhamdulillah semue subject aku credit.. 


but alamakkk.... time sejarah.. aku pelik nape semue budak dah dpt markah aku xdpt lagi.. then tetibe ckgu JAMILAH pon dtg kat meja aku... tetibe soh aku diri and angkat tangan... bole plak die tnye aku ''awk tahu kenape awk kena berdiri??" aku pon geleng la kpale... then smue student jwb ''sbb awk gagal kertas sejarah... sraaaappppp....!! tngan aku dirotan... mmg sedap.... aku cube explain kat ckgu yg aku bru je msok skola... stdy pon x sejarah.. ape pon aku xtau.. but ckgu uh wat donno je.. sejak hari tu aku berazam nk bls dendam nk dptkan ''A'' stiap kali sub.sejarah....and alhamdulillah sampai la ''SPM'' subject sejarah la yg paling aku suka n dpt result yg cemerlang...pape pon thanks at ckgu JAMILAH aku tu... sbb die la aku suke kat sejarah.... smpai la sekarang....(~_~)

-C-K-M-

0 comments: